HTML

Nőkovács

A női viselkedésről fogok írni,az elkövetett hibáinkról. Férfiakat megkérdezve.:-)

Friss topikok

  • Vaki Vaki: @Nőneklenni: Valami komoly tudós ember írásában volt az információ, miszerint ugye a törzsfejlődés... (2021.05.25. 16:02) Ha a férfi hallgat 3.:-)
  • Sipi81: Nekem tetszett a bejegyzés. Az erős nőről mindig ez jut eszembe, amikor Boldizsár Ildikó volt rége... (2020.07.27. 23:43) Az erős nő

Címkék

Belső béke

2014.04.08. 08:36 Nőneklenni

A konfliktusok oka legtöbbször a belső béke hiánya. Totálisan belemerülünk saját magunkba,a minket ért ingerekbe és ennek hatásait "élvezik" a számunkra fontos emberek is.

Ezerféle magyarázat olvasható, hogyan érjük el a lelki -belső-békét, én racionális irányból közelítem meg.

A belső béke összetett fogalom, de összességében annak elérése, amikor az ember ki van békülve önmagával és az őt körülvevő világgal, történésekkel.
Ez nem azt jelenti, hogy ne lehetnének érzéseink, akár pozitív , akár negatív, viszont tartósan nem ragadunk benne ezekben az érzésekben.
Lehetünk dühösek, letörhetünk, de van-e értelme annak, hogy 3 napig bosszankodunk azon, hogy a szomszéd becsukta előttünk a kaput, vagy a kolléga kiöntötte a kávét?
A spiritualitásban szlogen: éld meg a most-ot! Ez pontosan azt jelenti. Nem ragadunk bele a helyzetbe.
Ha folyton azt mantrázzuk, : de szemét a szomszéd, csak magunknak teszünk rosszat. Idegesek leszünk, nem tudunk másra figyelni, csak arra, megsértettek minket.
Egyszerűen leköti a gondolatainkat az önsajnálat.
Ha benne ragadsz egy ilyen érzésben, nem fogsz tudni segíteni a gyereknek a leckéjében, a pároddal beszélgetni, egy munkahelyi feladatot hatékonyan megoldani.
Mert csak magadra koncentrálsz, saját -vélt- sérelmedre.
Holott a másik lehet, azonnal elfelejtette a történteket.
Van ennek értelme?

Mi a megoldás?
Hozzám 2 megoldás áll közel, illetve ezeket használom:
1. Kapcsolj ki! Ha tudod, mi az, ami feldob, tedd azt!
( Nekem a vezetés közbeni zenehallgatás, vagy az, ha kimegyek a zöldbe!)
2. Munkaterápia. Totálisan belemerülök valamilyen feladatba.

Azt nem tudhatom, Neked mi a jó,mi tölt fel, találd meg, tedd azt, tereld el azzal a gondolataid!

Megoldás lehet még , ha „kilépsz” magadból!:-)
Ez sem ördöngösség, semmiféle különleges ismeret nem kell hozzá, csak egy kis képzelőerő.
Mindenki álmodozik, mindenki képes rá.
Képzeld magad a másik helyébe!
Szidod a kollégád, mert rád borította a kávét. De eszedbe sem jut, hogy pl azért volt figyelmetlen, mert lázas a gyereke és rá gondolt. Vagy elromlott a mosógépe és azon gondolkodik, hogyan vesz újat?

Gondolj magadra! Te mennyire tudsz figyelni a tetteidre, ha pl. aggódsz?
Képzelj magad elé egy szituációt! Beteg a gyerek. Mire gondolsz, ha nem vagy mellette? Nem rá?
De.
Mindenki így működik.
Mindenkiben munkálkodnak a saját gondolatai, gondjai. Ezért nincs ott sokszor a jelen helyzetében.

Ma pl. előttem ment egy busz. Már kiállt a megállóból. És láttam, hogy szalad 2 középkorú ember, leállítják, mert az a járat ritkán jár.
Lehetett volna bosszankodni, hogy mit képzelnek, feltartják a forgalmat.
De az jutott eszembe….ha én jártam volna így. Elképzelhető, hogy én is ezt tettem volna.
Mást nem csináltam, csak beleképzeltem magam a helyükbe. Látom a busz végét, ami óránként jár. Mit teszek? Megpróbálom megállítani, vagy dühöngve várok egy órán át? Ők így döntöttek.
És ha ezt meg tudod tenni ( mindenki képes rá:-) ), máris máshogy látod és nem bosszant.
Ez az elfogadás alapja is.
Ő más ember. Úgy tett, ahogy, ő döntött így.
Szerintem teljesen logikus.:-)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nokovacs.blog.hu/api/trackback/id/tr775979525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása